جوانان امروز
جوان.ازدواج.خانواده

سرگرمی جوانان امروز با جوانان دیروز تفاوت های زیادی كرده به این دوره و زمانه نگاه نكنید كه تفریح برای جوانان یعنی نشستن پای تلویزیون و رفتن توی اینترنت.قبل از ما و شما تفریح معنای دیگری داشت ومردم راه و رسم ویژه ای برای گذراندن اوقات فراغت خود داشتند.

 

 

 



ادامه مطلب ...

روز اول فروردین 1314 شمسی طبق بخشنامه وزارت امور خارجه نام پارس یا پرشیا، رسما به ایران تغییر یافت. پیش‌تر نام ایران در مجامع بین‌المللی به عنوان پرشیا یا پارس خوانده می‌شد و هنوز در برخی از کتب قدیمی‌ خارجی می‌توان چنین نامی‌ را در مورد ایران یافت. در این روز همچنین تاریخ رسمی کشور طبق ماه‌های شمسی تنظیم شد و به کار بردن ماه‌های هجری قمری ممنوع گردید. 

 

برای دیدن کامل متن به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب ...

تجارت در دوره ساسانیان از اهمیت فراوانی برخوردار بود. و قوی جلو می رفت. در ادامه به ابعتد ایند تجارت اشاره خواهیم داشت

 

برای دیدن کامل متن به ادامه مطلب بروید. 



ادامه مطلب ...

یونانیان تخت جمشید را”پرسپولیس” به معنای شهر پارسه می‌نامیدند. در زمان ساسانیان نیز آنرا “ست ستون” یا همان صد ستون می‌خواندند. اما نام اصلی تخت جمشید “پارسه کرته” است که اشاره دارد به پارسیان یکی از سه شاخه بزرگ قوم آریایی و به وجود آوردنده سلسله هخامنشی. درگل نوشته‌ها و نیز کتیبه در گاه سنگی تالار ورودی تخت جشید، از این مجموعه با عنوان “پارسه” یاد شده است. مجموعه تخت جمشید مهم‌ترین پایتخت مقاومت هخامنشی در استان فارس و در نزدیکی شهر شیراز جای گرفته است.

این مجموعه باستانی شامل حصارها، کاخ‌ها،‌ بخش‌های خدماتی و مسکونی، نظام‌های مختلف آبرسانی و بخش‌های مختلف دیگری است.
 

برای دیدن کامل متن به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 32
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 1619
بازدید کل : 31181
تعداد مطالب : 138
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1